Gdy w krótkim czasie i pod dużą presją trzeba dokonywać wyborów, które zadecydują o powodzeniu projektu, nawet najlepszy zespół może spotkać kryzys. Czy można się na to przygotować? Tak - i gra Rekonstrukcja Wam w tym pomoże. Uczestnicy stworzą rozproszony zespół projektowy, który ma od podstaw zbudować fragment miasta. Wcielą się w inżynierów, architektów, inspektorów i specjalistów finansowych, by w trakcie dynamicznej zabawy lepiej poznać współpracowników oraz swoje strategie komunikacji oraz pracy zespołowej.
Gra przeznaczona jest dla średnich i dużych stabilnych zespołów - do 12 osób. Skupiamy się na zespołach, w których przywiązanie do sprawdzonych sposobów działania stanowi ograniczenie dla zwiększania efektywności. Zmiana perspektywy pomoże szczególnie w sytuacji, gdy spada motywacja i pojawia się opór przed wykonywaniem zadań wykraczających poza opis stanowiska.
1. Rozwój kompetencji w zakresie współpracy w zespole i dzielenia zadań.
2. Trening komunikacji zadaniowej w zmiennych warunkach.
3. Integracja uczestników podczas wspólnego działania.
Miasteczko przeżywa okres ogromnego rozwoju. Po latach stagnacji udało się pozyskać inwestorów, którzy mogą przywrócić mu dawny blask. Rada Miasta zaprosiła do współpracy kilka firm deweloperskich, które w ograniczonym czasie mają dokonać rozbudowy przyszłej metropolii. Wszyscy wystawili swoje najlepsze zespoły złożone z architektów, inżynierów, inspektorów i specjalistów finansowych, którzy muszą kupić najlepsze działki, zamówić projekty i zbudować doskonałej jakości obiekty, które przyniosą korzyść dla miasta... i przyćmią konkurencję.
Rekonstrukcja to dynamiczna gra projektowa rozgrywająca się w czasie rzeczywistym. Wymaga podejmowania decyzji pod presją czasu, ćwiczy w szybkim delegowaniu zadań przy ograniczonych zasobach oraz w komunikacji w zespole w warunkach przeciążenia poznawczego. Została oparta na frameworku gamifikacji Octalysis autorstwa Yu-Kai Chou, co gwarantuje rozwój wszystkich kluczowych kompetencji członków zespołu i dobrą zabawę. W projekcie wykorzystujemy teorię procesu grupowego, który opisuje etapy rozwoju grupy i ich konsekwencje. Dodatkowo w grze pojawiają się odniesienia do ról grupowych przyjmowanych przez uczestników - zarówno w ich zespole, jak i w trakcie nietypowego wydarzenia jakim jest gra.
Producent
Doświadczony harcerz i koordynator, wieloletni reżyser światła i dźwięku
w warszawskich teatrach. Pasjonuje się innowacjami w edukacji - wdrażał autorskie programy nauczania w Centrum Nauki Kopernik i Narodowym Banku Polskim. Jest dyplomowanym użytkownikiem Octalysis Framework
i Human Focus Design, które wykorzystuje w pracy w GD Events.
To niekwestionowany ekspert w dziedzinie planszówek, systemów grywalizacji i gier fabularnych. W ramach wydarzeń odpowiada
za mechanikę gier. Wolny czas spędza z ulubioną planszówką
w Paradox Cafe.