Start-up Fest jest narzędziem wzmacniającym kreatywność oraz rozwijającym umiejętność szukania zastosowań wypracowanych innowacji w działaniach firmy i zespołu. Prowadzi uczestników przez kolejne elementy procesu projektowego - od kreowania pomysłów, przez fazę testów aż do udanego wdrożenia. Uczestnicy gry wcielają się w rolę inwestorów weryfikujących komercyjny wymiar tworzonych pomysłów, a jej efektem jest zestaw rozwiązań dla istniejącego lub hipotetycznego przedsiębiorstwa - a także zbudowanie poczucia sprawstwa w zespole, zwiększenie zaangażowanie i większa lojalność pracowników.
Duża grupa współpracująca ze sobą od dłuższego czasu, w której zauważalna jest stagnacja i brak innowacyjności. Grę rekomendujemy na duże kongresy czy spotkania, w których biorą udział wszyscy pracownicy firmy - również z jednostek terenowych, oddziałów czy delegacji. Gra może zostać przeprowadzona w języku angielskim.
1. Wprowadzenie do design thinking oraz tworzenia person (w ramach innych działań szkoleniowych).
2. Rozwój kompetencji zespołów w zakresie wprowadzania zmiany i innowacyjności.
3. Wygenerowanie pomysłów racjonalizatorskich i rozwojowych dla firmy oraz budowanie zaangażowania w rozwój firmy i zespołu.
4. Talent hunting, szkolenie liderów i doskonalenie przywództwa.
Od pomysłu do sukcesu wiedzie długa droga. Świeżo upieczeni przedsiębiorcy podzieleni na zespoły zajmujące się produktem (usługą), sprzedażą, marketingiem i zasobami ludzkimi rozwijają nowy biznes na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczeń. Opierając się na metodzie 6 kroków design thinking, szukają twórczych i użytecznych rozwiązań zidentyfikowanych problemów. Budują prototypy, testują swoje pomysły i próbują zrozumieć swojego klienta - wszystko po to, żeby osiągnąć sukces! Jego miarą jest wzajemna ocena uczestników, którzy w drugiej części gry przyjmują role inwestorów wybierających najlepsze ich zdaniem biznesy.
W trakcie gry uczestnicy poznają zasady działania i rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie start-upów. Z jednej strony scenariusz pobudza kreatywność, z drugiej zaś opiera się na 6 etapach rozwoju projektu w design thinking. Struktura gry zachęca także do wykonywania dodatkowych, punktowanych zadań. Dzięki temu angażuje się cały, nawet bardzo duży zespół.
Gra opiera się jednocześnie na samodzielnych działaniach poszczególnych uczestników oraz na aktywnościach wymagających współpracy. Dzięki temu każdy znajduje swój optymalny obszar działania i angażuje się w aktywności odpowiadające jego kompetencjom. Zadania w grze mają charakter otwarty i zamknięty, dlatego możliwe jest równoczesne zaangażowanie kilkuset graczy podzielonych na kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt start-upów.
Gra opiera się na metodzie design thinking, która zakłada, że celem działania przedsiębiorstwa jest tworzenie rozwiązań dla prawdziwych odbiorców. Szczególną rolę w scenariuszu gry ma empatyzacja - wejście w skórę użytkownika i zrozumienie jego potrzeb i ograniczeń, w celu właściwego zdefiniowania problemu i znalezienia skutecznego rozwiązania.
Pomysły przekuwamy w prototypy i testujemy je, aż do wypracowania optymalnego produktu lub usługi. Podczas gry uczestnicy poznają pojęcie MVP (Minimum Viable Product), uczą się formułować elevator pitch, poznają szanse i zagrożenia wiążące się z pivot, przygotowują analizę SWOT, wypełniają canvasy projektowe i w praktyce dowiadują się, jak budować persony.
Dyrektor programowy
Pomysłodawca, założyciel i dyrektor merytoryczny GD Events (d. Games Development). Wieloletnie doświadczenie z organizacji pozarządowych przeniósł na forum biznesu. Jest certyfikowanym trenerem - specjalizuje
się w tematyce budowania zespołu, współpracy i grywalizacji.
Swoje umiejętności wykorzystuje w kompleksowym tworzeniu wydarzeń
dla m.in.: NBP, PZU, Leroy Merlin Polska czy PKO BP. W wolnym czasie próbuje dotrzymać kroku swojej córce - Mani.