Wywiad to rywalizacyjna gra przestrzenna. Angażuje graczy w rozgrywkę fabularną, która trwa co najmniej dobę. Uczestnicy podzieleni na grupy realizują zadania nawiązujące do świata szpiegowskiego. Jednocześnie elementy gry odnoszą się bezpośrednio do ich życia zawodowego i mają charakter praktyczny zarówno z punktu widzenia rozwoju biznesu, jak i rozwoju osobistego.
Gra przeznaczona jest dla średnich i dużych zespołów, które są stabilnie umocowane w strukturze firmy. Z udziału w grze szczególnie skorzystają zespoły, w których rozpoznano zbytnie skupienie się na procedurach zamiast na dążeniu do zwiększenia efektywności pracy, natomiast poszczególni członkowie zbyt wąsko podchodzą do swoich zadań wynikających z zajmowanego stanowiska.
1. Pokonanie kryzysu związanego z brakiem zaufania między członkami zespołu, np. po radykalnej przebudowie, przy dużej rotacji czy deficycie przywództwa.
2. Przełamanie blokad formalnych, w wyniku których pracownicy wbrew logice trzymają się nieefektywnych procedur.
3. Zwiększenie zainteresowania współpracą w ramach struktur poziomych.
Rok 2021. Dwa lata wcześniej grupa hakerów doprowadziła do gigantycznego krachu na giełdach światych. Nastał czas całkowitej utraty zaufania na arenie międzynarodowej. Nadchodzący kryzys ekonomiczny doprowadził do całkowitego zamknięcia części europejskich granic.
Nie skończyło się jednak na atakach hakerskich. Ostatnio doszło także do serii tajemniczych zniknięć wysokich rangą oficjeli. Wszyscy byli pracownikami naukowymi lub wojskowymi pracującymi w obszarze cyberbezpieczeństwa. Z dnia na dzień rośnie liczba raportów o przeciekach i próbach infiltracji przez zewnętrzne siły. Zostaje powołana do życia nowa komórka służb wywiadowczych Jej zadaniem jest uszczelnienie przepływu informacji i odbudowa stosunków międzynarodowych.
Oficerowie służb rozpoczynają operację. Czy uda im się zapobiec międzynarodowej katastrofie?
Gracze odgrywają rolę kilku zespołów operacyjnych służb wywiadu. W trakcie gry realizują dwa typy zadań – jednorazowe i ciągłe. Zadania jednorazowe to misje wykonywane przez graczy po otrzymaniu konkretnych instrukcji. Ich realizacja wymaga poznania nowej techniki i współpracy w zespole. W trakcie misji gracze będą także pozyskiwać do współpracy „klientów” odgrywanych przez animatorów. Muszą sprzedać im swoją wizję świata i przekonać informatorów do współpracy. Zadania ciągłe związane są z interakcjami z innymi zespołami i wymagają stałej czujności. Dzięki temu gra angażuje przez cały czas. System punktowy i klasyfikacja zespołów dodatkowo wzmacniają zaangażowanie graczy.
Dodatkowym elementem gry mogą być testy jednostkowe wypełniane przez uczestników np. test Belbina, test temperamentu czy ról grupowych. Każdy z nich zostanie fabularnie powiązany z grą, a jednocześnie będzie przydatną informacją dla uczestników na temat ich kompetencji i potencjałów rozwojowych.
Producent
Z GD Events jest związany od 2015 r. Najpierw zdobywał doświadczenie z zakresu tworzenia gier, a teraz realizuje już własne produkcje. Koordynuje również sztab animatorów. Jest związany z organizacjami pozarządowymi, dla których prowadzi szkolenia m.in. z zakresu edukacji i partycypacji społecznej. Przez życie biegnie z kubkiem kawy i torbą pełną kodeksów. Miłośnik gór i klasyków polskiej komedii.